FANDOM

Doppo Orochi
Doppo Orochi
Pochodzenie Japonia
Debiut (anime) OVA: Ostateczny Wojownik
Debiut (manga) Baki The Grappler Rozdział 01: Chłopak znikąd o imieniu Baki
Płeć Mężczyzna
Wiek 56 lat
Kolor włosów Łysy
Styl walki Karate Shinshinkai
Rodzina Natsuki Orochi (żona)
Katsumi Orochi (adoptowany syn)
Doppo Orochi - (愚地 独歩) bardzo silny karateka. Wielki Mistrz stylu Shinshinkai. Pierwszy raz pojawił się w Baki The Grappler.

O nimEdytuj

Doppo Orochi to wielki mistrz karate shinshinkai, w którym ma 10 dana. mistrz takich osób, jak Katou Kyosumi czy Suedo Atsushi. Jeden z najsilniejszych wojwników w serii. Jest jedną z nielicznych osób na świecie, która może stanąć do walki z Yujiro Hanmą. Znany z tego, że zabił tygrysa gołymi rękoma, stąd też przydomek "zabójca tygrysów". jest przybranym ojcem Katsumiego Orochi i mężem Natsuki Orochi. Doppo jest osobą optymistyczną. Na jego twarzy zazwyczaj jest uśmiech, zwłaszcza kiedy chodzi o sztuki walki, którym poświęcił całe życie. Uwielbia walczyć.

Jest łysy, ma wiele blizn na ciele. Nosi opaskę na oku od starcia z Yujiro Hanmą, który go tego oka pozbawił. Często nosi ciemne okulary. Nie jest zbyt wysoki, lecz jest całkiem muskularny.

HistoriaEdytuj

Saga czempiona:Edytuj

Orochiego Doppo poznaliśmy na turnieju karate shinshinkai w arenie budoukan. Wtedy też poznał się z Bakim Hanmą. Pokazał swojemu uczniowi Katou podziemną arenę w Tokyo Dome. Doppo wyzwał na pojedynek Yujiro Hanmę. Niestety w tragiczny sposób przegrał i prawie zginął. Został uratowany przez Shinogiego Kurehę.

Saga turnieju maximum:Edytuj

Orochi wziął udział w turnieju maximum. Jego pierwszym przeciwnikiem był Richard Phyllis, który został przez Doppo pokonany. W drugiej rundzie zmierzył się ze specyficznym podopiecznym Yujiro Hanmy o imieniu Amanai Yuu i wygrał. Niestety przegrał kolejną walkę z mistrzem jujitsu imieniem Goki Shibukawa. Potem przestał prowadzić dojo i zaczął samodzielny trening.

UmiejętnościEdytuj

Doppo jest świetnym wojownikiem, mimo swojego wieku. Wykazał się wielkimi umiejętnościami, np. roztrzaskując betonową rurę. Był również w stanie jednym pstryknięciem palca spowodować u Katou wyciek krwi. Dał radę również pokonać tygrysa na arenie lecz dwukrotnie nie dał rady Yujiro Hanmie.

Techniki:Edytuj

Seiken - pchnięcie proste pięścią, charakterystyczne dla karate.
Kotsukake - technika pozwalająca obronić krocze.
Kopnięcie frontalne - kopnięcie w przód.
Shuto - cios kantem dłoni, nazywane też "Ścięciem".
Nukite - tzw. "Nożowa Dłoń", cios wyprostowanymi palcami.
Uraken - cios tylnią częścią pięści.
Sokuto - kopnięcie od boku zadawane kantem stopy.
Duszenie szyi od tyłu - dźwignia na szyje z zaskoczenia Doppo Orochiego.
Naeryo chagi - tzw. "Toporowe Kopnięcie" od góry w dół. Oryginalnie z Tae Kwon Do.
Pozycja Maeba - pozycja obronna, którą Doppo Orochi użył przeciw Udonde.
Seikuuken - tzw "Strefa Dominacji" wyglądająca jak aura, pozwalająca na dobry kontratak.
Sangan - technika defensywna, dzięki której widzi się świetnie wszystkie nadchodzące ataki przeciwnika.
Podwójne nukite - specjalna technika Doppo.

CiekawostkiEdytuj

  • Postać Orochiego Doppo jest bazowana na znanym karatece i twórcy stylu Kyokushin - Masutatsu Oyama.
  • Obie blizny na głowie Doppo powstały za sprawa Yujiro Hanmy.