FANDOM

Baki Hanma
2
Pochodzenie Japonia
Debiut (anime) OVA: Ostateczny wojownik
Debiut (manga) Baki The Grappler Rozdział 01: Chłopak znikąd o imieniu Baki
Płeć Mężczyzna
Wiek 13-17-18
Kolor włosów Czerwono-czarne
Styl walki Mieszane sztuki walki
Rodzina Yujiro Hanma (ojciec)
Emi Akezawa (matka)
Jack Hanma (brat przyrodni)
Yuichiro Hanma(dziadek)
Kozue Matsumoto (dziewczyna)
Musashi (pupil)

Baki Hanma (範馬 刃牙) to główny bohater wszystkich serii Baki the Grappler. To świetny wojownik, którego życiowym celem jest stanie się na tyle silnym, aby móc pokonać własnego ojca.

OsobowośćEdytuj

W wieku 13 lat Baki był dosyć aroganckim i w gorącej wodzie kąpanym chłopcem. Myślał tylko o poszukiwaniu silnych przeciwników, którzy mogliby go uczynić jeszcze silniejszym wojownikiem. Wydawał się nie bać praktycznie niczego i każdy wyjątkowy oponent był dla niego ekscytujący. Z czasem jednak Baki przegrał swoją pierwszą walkę w życiu z profesjonalnym bokserem imieniem Yuri Chakovsky, a następnie spotkał na swojej drodze następnych niesamowitych wojowników, dzięki którym 13-latek zaczął nabierać nieco większej pokory i ostatecznie złagodniał.

Już wtedy jego praktycznie jedynym celem było stanie się na tyle silnym, aby móc pokonać swojego ojca, czyli Yujiro Hanmę – najsilniejszego człowieka na świecie. Nie chodziło w tym wszystkim tylko o ambicjonalną pogoń za siłą, ale także o zdobycie uznania i miłości swojej specyficznej matki imieniem Emi Akezawa, dla której liczył się jedynie Yujiro i spełniania jego ambicji polegających na zadbaniu o to, żeby Baki stał się potężnym wojownikiem i godnym synem najsilniejszego na świecie człowieka. Później jednak Baki stoczył walkę z ojcem i wszystko zaczęło przybierać nieco innych barw. W pewnym momencie bitwy Emi zdała sobie sprawę z tego, że powinna stanąć w obronie własnego dziecka. Skończyło się to tym, że zginęła z ręki swojego ukochanego, a Baki zaczął szczerze nienawidzić ojca i jeszcze bardziej zapragnął go pokonać, tym razem już z o wiele bardziej ambicjonalnych i osobistych powodów.

W wieku 17 lat Baki jest już o wiele dojrzalszą, spokojniejszą i przyjemniejszą osobą niż na samym początku wieku 13 lat. Jest beztroski, a także dosyć ciepły oraz miły w stosunku do innych ludzi. Zwłaszcza dla Kozue Matsumoto, którą okazuje się w późniejszym czasie darzyć uczuciem. Mimo pokornego usposobienia, wciąż zna swoją wartość i umiejętności, przez co nie można nazwać go niepewną siebie osobą. Zdarza mu się też gwałtownie reagować, jeżeli sprawa dotyczy np. jego ojca. Potrafi być też dosyć zimny lub bezwzględny wobec osób, które uważa za złe i sprawia wrażenie uważać, że im się to należy. Można to zaobserwować w przypadku jego starcia z Takayamą czy Kurehą Shinogi. Dla wielu osób, które go nie znają, może wydawać się miękki i słaby, choć tak naprawdę jest osobą twardą pod względem nie tylko fizycznym, ale też psychicznym, a jego ambicja i nieustępliwość w dążeniu do celu jest godna podziwu. Baki jest niezwykle zawziętym adeptem sztuk walk, których trenuje wiele, dzięki czemu jest jednym z najsilniejszych ludzi na świecie. Czasem biega ze swoim psem o imieniu Musashi.

WyglądEdytuj

Baki jest dobrze zbudowany, a jego mięśnie wzrastają podczas kolejnych etapów historii. Jego ciało pokrywa spora ilość blizn.

W wieku 13 lat miał krótkie, czerwone włosy, zaś w wieku 17 lat zaczął nosić nieco dłuższe włosy, a ich kolor stał się bardziej brązowy (czarny w OVA). Później zapuścił włosy jeszcze bardziej – zaczęły mu one sięgać do szyi.

HistoriaEdytuj

Baki the GrapplerEdytuj

Saga podziemnej arenyEdytuj

Bakiego Hanme poznajemy na arenie Tokyo Budokan na 18 corocznych mistrzostwach karate Shinshinkai, w których bierze udział. Baki z białym pasem, trenujący karate od miesiąca, z łatwością pokonuje wszystkich swoich przeciwników i dochodzi do finałów, w których jego przeciwnikiem jest Suedo Atsushi. Przed walką, Baki pierwszy raz spotyka się z wielkim mistrzem karate Shinshinkai Doppo Orochim, który mówi mu, że jest dobrym wojownikiem. Mimo tego, że Suedo jest silny, Baki jest od niego dużo lepszy i przez całą walkę wygrywa. W końcu mówi mu, że jedynym sposobem na pokonanie go jest uderzenie w twarz i ostatecznie ten zdesperowany robi to o co prosi Baki. Kończy się na tym, że Suedo ma połamaną rękę, a Baki jedynie traci zęba. Wtedy Baki postanawia zakończyć sprawę i pokonuje Suedo. Po walce Baki ponownie spotyka Doppo, który mówi mu, że wie, iż Baki nie zyskał siły na tego typu turniejach. Później Hanma spotyka też Katou Kyosumiego, który chce się z nim zmierzyć, ale przerywa im mistrz Jujitsu Motobe Izou. Baki mając dość tego zamieszania, żegna się i ucieka od nich. Wraca do domu, w którym mieszka u Kinuyo Matsumoto i jej córki Kozue.

Na prośbę Kozue, Baki wraca na jakiś czas do szkoły i tam spotyka Takayame - młodą gwiazdę boksu, z którą w szkole ciągle przeprowadzają wywiady. Takayama chce się zmierzyć z Bakim, ale gdy dochodzi do starcia,okazuje się, że nie ma z Bakim szans.

Następnie Baki udaje się do Tokyo Dome - areny walk, w której walczy co miesiąc. Tam jego przec
Bakivsshinogi

Baki walczy z Shinogim

iwnikiem tego dnia jest Shinogi Kosho "Krajacz Przewodów". Udaje mu się podczas walki przeciąć Bakiemu dwa nerwy. Jeden z nich odpowiada za prawą ręka, a drugi za prawe oko. Używa nawet swoich tzw. pazurów stali, ale Baki pokazuje że miesiąc treningu karate wystarczy, żeby pokonać Shinogiego. Po walce Baki spotyka się z Shinogim, który mimo chęci zniszczenia go podczas walki mówi mu żeby nigdy nie przegrywał. Później Baki spotyka generała Stryduma - starego przyjaciela ojca Bakiego, czyli Yujiro Hanmy. Strydum mówi Bakiemu, że wciąż nie ma szans na pokonane Yujiro.

Właściciel areny - Tokugawa Mitsunari - wybiera Bakiemu następnego przeciwnika, którym jest Hanada Junichi. Baki przed walką jest trenowany przez Motobe Izou. Jednakże Tokugawa wystawia Hanade na próbę, której ten nie przechodzi i ostetcznie przeciwnikiem Bakiego zostaje bardzo wysoka gwiazda Pro Wrestlingu Mount Toba. Toba od początku walki ma przewagę. Różnica ich we wzroście i sile jest ogromna. Jednak Baki pokazuje, że nie jest przeciwnikiem, którego łatwo pokonać i powoli osłabia Tobę atakując jego głowę a potem kończyny. Ostatecznie Toba przegrywa, gdyż wykonuje drugi raz swój Rzut Ciałem. Kolano Toby zostaje poważnie uszkodzone, a Baki z szacunku do przeciwnika, dobija go i wygrywa. Po walce, ukazuje się ojciec Bakiego - Yujiro Hanma. A także jego kompan - Strydum. Doppo ustawia sobie walkę z ojcem Bakiego.

Baki odradza walki Doppo z ojcem, ponieważ "Nie chce, żeby ktoś zginął nadaremne". Po "sparingu" Doppo z Baki, ten zaczyna w niego wierzyć. Później Baki ponownie spotyka Takayame, ale pobitego przez zbira Ogino i pomaga Takayamie. Tokugawa wybiera Bakiemu przeciwnika - Shingoiego Kurehę - i ustawia walkę na dzień pojedynku Doppo z Yujiro.

Nadchodzi dzień walki. Pierwszą wygrywa Yujiro w dramatyczny sposób. Następnie jest Baki. Kureha - najlepszy lekarz na świecie i wojownik - ratuje życie Doppo. Zdekoncentrowany i przerażony Baki spotyka przed walką grupę ofiar Kurehy, który na nich eksperymentował. Baki nakręca się i ostro zaczyna walkę. Kureha używa siły swoich mieśni, ale to nie działa. Potem używa swojej medycznej wiedzy oraz morderczej techniki Dasshin. Baki pokonuje Kurehę swoję specjalną techniką Goutaijutsu. Po ciężkiej walce, Kureha nadal odczuwa koszmarny ból. Jednak Yasuko - jedna z pacjentek Kurehy, pomaga mu dzieląc się swoją krwią (było to potrzebne, aby mu pomóc). Później Baki wyrusza na "kemping" do lasu i Starego Mędrca.

The Kid SagaEdytuj

Bakiatak

Baki

Dalsza część historii opowiada o młodości Bakiego, mającego 13 lat. Baki szuka silnych przeciwników i trenuje, aby stać się silniejszym od swojego ojca. Pierwszy raz widzimy go tutaj, gdy przychodzi na walkę ze 100 ulicznymi zbirami pod przewodem Kitazawy i Naito. Wszystko obserwują detektyw Kido oraz Yanase. Bakiemu udaje się pokonac tylko 37 ludzi sposórd 100. Potem wraca na specjalną salę treningową, którą ufundowała mu jego matka i zdaje sobie sprawę, że ta sala nic nie daje. Opuszcza ją i postanawia trenwać się na własną rękę, o czm mówi też swojej matce osobiście. Baki pokonuje szkolną dróżynę sportów walki, a później spotyka profesjonalnego boksera imieniem Yuri Chakovsky i sparinguje się z nim u niego w klubie. Niestety przegrywa. Jako że nigdy z nikim nie przegrał, bardzo się denerwuje, po czym pakuje i wyjeżdża.

Baki udaje się do starego przyjaciela swojego ojca. Jest nim Ando Keechi i mieszka w górach obok miejsca zwanym Urwiskiem Yasha. Baki rozmawia z Ando i wbrew jego zdaniu, udaje się na urwosko Yasha, na którym mieszka Yasha Zaru - wielka i zabójcza małpa. Jako że Ando poszedł z Bakim, razem toczą walkę z bestią. Niestety nic nie mogą wskurać. Ando zostaje poważnie zraniony w brzuch, a Baki ledwo odstrasza potwora. Baki przenosi Ando do jego domu, leczy jego ranę prochem strzelniczym i wzywa lekarza. Później bardzo dużo trenuje. Do tego stopnia, że jego mózg zaczyna wydzielać płyn, zwany endorfiną. Następnie Baki udaje się do małpy i z nią walczy na ringu otoczonym ogniem, jego własnej roboty. Po długiej walce, Bakiemu udaje się pokonać małpę nacierając na jej głowę. Po walce, Baki spotyka zaprzyjaźnia się z małpą Yasha, a ona daje mu na pamiątkę w postaci swojego zęba.

Baki wraca do domu. Stwierdza, że Yuri nie jest już dla niego taki dobry, jak kiedyś. Dowiaduje się o ulicznym wojowniku, Hanayamie Kaoru, który napada i pokonuje Yuriego. Baki spotyka się z Hanayamą, zaczynają walkę. Wtedy Baki powala kopnięciem na ziemię Hanayamę. Baki jest pierwszą osobą, która powala na ziemię Hanayame, który się bardzo wścieka. Ich walka zostaje przerwana, lecz jakiś czas potem walczą ponownie. Baki został zwycięzcą. Wtedy pojawia się Yuriro Hanma i pokonuje obu wojowników.

The Maximum Tournament SagaEdytuj

Organizowany jest Turniej Maximum, w którym bierą udział najlepsi. Baki również. Zaprowadza on Kozue Matsumoto do podziemnej areny Korakuen w Tokyo Dome. W ten dzień rozpoczyna się owy turniej. Baki toczy na nim swoją pierwszą walkę z wrestlerem o imieniu Andreas Regan i bez zbędnych problemów, wygrywa.

New Grappler BakiEdytuj

The Prisoners SagaEdytuj

Baki

Baki

Baki dowiaduje się od Tokugawy, że do Japonii przybyła piątka zbiegłych więźniów ze sprawą tzw. synchroniczności (zbiegów okoliczności mających wielkie znaczenie). Zanim jednak Baki mierzy się z nimi, walczy z grupą zbirów, która go zaatakowała i pokonuje ich bez problemu. Nagle jednak przychodzi Speck - jeden z więźniów i wita sie z Bakim w sposób brutalny.

Następnie Baki musi przejść w szkole test sprawnościowy. Większość zadań oblewa przez to, że wykonuje je w zły sposób lub używa zbyt dużo siły: robi dziurę w bieżni, rzuca piłką w ziemię, przeskakuje cały skok w dal czy niszczy drążek do podciągania. Na końcu próbuje pobić rekord biegu na 1500 m. Nie udaje mu się, ale zalicza test.

Później spotyka się w podziemnej arenie z wszystkimi więźniami. Ustalają zasady walk między bohaterami a więźniami: po prostu każdy może kogoś znaleźć i zaatakować. Jakiś czas potem, Baki udaje się na randkę z Kozue Matsumoto i ponownie się całują. Speck próbuje przerwać im randkę, ale przeszkadza mu w tym Hanayama.

UmiejętnościEdytuj

Baki nie ma konkretnego stylu walki. Po prostu trenuje wiele sztuk walk, stworzył swój własny mieszany styl walki. Mitsunari Tokugawa nazywa jego styl Grappling, a sam Baki uważa się za Grapplera. W Turnieju Maximum, jego styl walki określany był jako "Total Fighting", czyli "Totalna walka". Mimo swojej budowy ciała, Baki jest często dużo silniejszy niż niejedna osoba ważąca więcej od niego. Przykładem jest Shinogi Kureha. Jest też bardzo szybki, jego mięśnie są bardzo rozbudowane mimo całkiem młodego wieku. Baki jest bardzo skoczny i posiada dobrą technikę jeżeli chodzi o kopnięcia, ciosy pięściami czy walkę w parterze (dźwignie i tp.). Dzięki temu, że cały czas trenuje, staje się ciągle lepszy.

Techniki walki:Edytuj

Seiken - technika charakterystyczna dla karate, proste pchnięcie pięścią.
Kopnięcie okrężne z wyskoku - kopnięcie okrężne na twarz z wyskoku.
Suples - rzut przeciwnikiem do tyłu, charkterystyczny dla Wrestlingu.
Dźwignia na rękę - dźwignia na rękę często używana przez Bakiego.
Goutaijutsu - technika bazowana na ciosie z karate "Seiken". Efektem tej techniki jest wielki ból u przeciwnika, który może prowadzić nawet do śmierci.

CiekawostkiEdytuj

  • Kolor włosów Bakiego jest tak naprawdę nieokreślony, gdyż w różnych seriach miał różne kolory. W mandze oraz w OVA, kolor był czarny. Ale w dwóch seriach anime, kolor był brązowy. Podchodził nieco pod czerń, która świeciła się na czerwono. Na dodatek, Baki w dzieciństwie, miał włosy czysto czerwone.
  • Baki jest postacią dynamiczną, ze względu na rozwój jego osobowości. W młodości, był raczej ponury i wredny. Jednak od około 17 lat, był już spokojny i raczej przyjazny.